Friday, March 12, 2010

examenul moto 2010

in Monitorul Oficial nr. 43/19.01.2010 este publicat ordinul MAI care modifica ordinul 1497/2006.
practic s-a schimbat un pic examenul moto. proba teoretica ramane la fel, sunt tot 20 de intrebari, din care minim 17 trebuie sa fie corecte.
la proba practica s-au facut modificari. in primul rand o noua conformatie a poligonului:


in al doilea rand s-a marit timpul probei, de la maxim 4 minute la 6 minute.
in al treilea rand manevrele sunt urmatoarele:
- manevre la viteza mica, cu semnalizare si privirea peste umar
- plecare de pe loc, mers 5 metri pe langa motocicleta fara ajutorul motorului de la locul de plecare
- mers sinuos printre 5 jaloane
executarea de opturi printre 4 jaloane, 3 manevre inr-un sens si in celalalt
- deplasare in linie dreapta 47 de metri cu bratul stang ridicat orizontal
continuarea deplasarii cu viraj stanga si viteza redusa pana la punctul  de plecare



apoi:
- accelerare pana la 50 km/h, d ela punctul de plecare pe distanta de 47m, in ivteza a 2-a sau a 3-a
- ocolirea obstacolului cu mentinerea directiei de deplasare
- franare in interval de 16,5 m cu schimbarea treptelor de viteza
- viraj la stanga
-accelerare pana la 30 km/h pe distanta de 30m
- ocolirea obstacolului cu mentinerea directiei de deplasare
- accelerarea la peste 50 km/h pe distanta de 14m
- franarea cu frana din fata si frana din spate incepand de la ultimele doua jaloane, pe distanta de 16m, cu oprire la punct fix ( locul de sosire), apoi urcarea motocicletei pe cric

sincer mi se pare un traseu facut de cineva ca sa para ca a lucrat si isi merita postul gras platit din minister.
practic tot examenul e un fel de copie a celui de anul trecut, daca nu ne lasam pacaliti de diagrama. au schimbat intre ele vitezele la evitarea obstacolului. pe bune? si in continuare s-a pastrat mersul cu mana stanga intinsa  - un atavism de cand in trafic se folosea semnalarea cu mana. una este sa vezi controlul motocicletei, dar alta e sa ai o proba in examen care sa demonstrese cum semnalizezi cu bratul. ma gandesc cum ar fi fost daca as fi avut problema pe care o am la mana drapta, si as fi condus cu comenzile schimbate pe stanga - probabil ar fi trebuit sa obtin cu greu o dispensa speciala de la directia de permise.

ce e bine e ca s-a introdus franarea pe o anumita distanta, si evitarea obstacolului se poate face doar intr-un anumit interval. la proba de evitare a obstacolului e un lucru bun ca exista un spatiu delimitat in care trebuie facuta manevra, trebuie sa te intorci in 7 metri pe traseu, ca anul trecut am vazut niste viraje foarte largi la evitare, doar ca sa nu se atinga jalonul de ocolit.

oricum nici in ruptul capului nu inteleg ce vrea sa insemne "manevre la viteza mica, cu semnalizare si privirea peste umar" WTF? treaba asta, din anexa 5 a ordinului MAI, nu este descrisa nicaieri.

oricum, om trai si om vedea, am auzit ca la poligonul ilioara s-a trasat noul traseu si o sa merg in recunoastere. asta daca o sa se termine vreodata cu iarna...

3 comments:

TheAlphaFemale said...

Da, e aceeasi Marie cu alta palarie, oricum la fel de inutila. Oricum nu speram la foarte multe... Cat despre reminiscentele de acum zeci de ani, nu ma mira... anul trecut examenul teoretic inca te punea sa raspunzi ca se schimba cauciucurile intre ele dupa x km...

"manevre la viteza mica, cu semnalizare si privirea peste umar" probabil include folosirea comenzilor motocicletei pe care nu le folosesti in timpul pregatirii in poligon... claxon, gen?:D

vruum-vruum said...

intre timp am fost pe la examen, (spectator) se pare ca e chiar aceeasi marie, chiar mai grasa un pic :). adica nu mai e proba eliminatorie, iar obstacolul se ocoleste prin aceeasi parte. ba chiar am vazut cum unii il ocolesc cu 10-15 km/h, ceea ce mi se pare jenant. nici vorba de claxon sau semnal.
oricum rabdare pana la examen nu mai am, acum astept sa imi rezolve instructorul dosarul, si ma tot lungeste :| ma dau cu fundu de pamant: eu vreau sa vie! vreau pe strada! bine... si pe drumuri de pamant...

TheAlphaFemale said...

Oricum nu se respecta nici anul trecuta litera cu litera regulamentul de desfasurare a probei practice... Cu totii stim oricum ca ce se intampla in poligin n-are absolut nicio treaba cu ce e 'out there'... Ca sa schimbe examenul ar insemna sa schimbe si conditiile de desfasuarare a orelor de pregatire... ceea ce e extrem de dificil de realizat. Eu am avut cat de cat noroc ca am facut cu cei de la Louis si m-au scos in trafic de nu m-am urcat chiar vita in sa...

Bafta! sper sa rezolvi cat de repede.