Friday, March 12, 2010

motociclisti cu dizabilitati - categoria grea: sportivii

doua roti sunt in mod sigur mai producatoare de placeri decat 4 :) mai ales cand ai avut ghinionul ca cele 4 roti sa fie de fapt alea ale unui carucior cu rotile, pentru paraplegici. in mod sigur trike-urile, sau motocicletele conduse din atas, dintr-un scaun cu rotile sunt mai confortabile pentru oamenii paralizati de la brau in jos, sau chiar cu duble amputari.
insa asta e un blog in special despre motociclisti cu dizabilitati, si trike-urile nu sunt chiar motociclete.

urmeaza doi baieti, dar baieti-baieti!

primul se numeste Lee Beaver, era un racer tanar, si a avut un accident la 17 ani. nu a mai putut sa concureze.


asa ca a adoptat solutia comuna pentru paraplegicii care conduc motociclete solo: stabilizatoare cu rotile. smecheriile astea se pot pune pe orice motor, sunt de fapt niste bare cu rotile de silicon la cap (ca rotile de la role). barele stau jos in mod normal, dar cand motorul accelereaza ele sunt ridicate de un motoras electric. cum motocicleta incetineste sub o anumita viteza, ele coboara din nou, stabilizand motorul, ca si cum au pune piciorul jos.
hehe :D eu nu sunt sigur ca o sa vreau (sau ca o sa pot) sa fac un wheelie, si tipul asta merge jumate din timp numai pe-o roata!

al doilea e poate cel mai cunoscut rider paraplecic: Ricky James


ricky james ar trebui sa se numeasca copilu' minune, si nu adrian! dixit!

ce face tipul asta e incredibil! motocrossul e o parte mai deosebita a motociclismului, si nu oricine poate sa faca ce fac sportivii aia. in primul rand la motocross se cade des. ricky james are niste crashbars pe lateral, care sa ii protejeze picioarele in caz de accident, desi, din filmari, nu pare ca se joaca in nisip prea mult. si tehnica pe viraje este ceva special fata de alte motociclete: trebuie scos in afara piciorul de pe interiorul virajului, pe care il mai si plantezi din cand in cand sa ajuti motocicleta sa se intoarca. el reuseste foarte usor sa ia viraje  pe pamant, fara tehnica asta. mi se pare absolut genial cat de mult se inclina pe sleaurile din curba si cum mentine totusi controlul motocicletei. si ultimul lucru, dar nu cel din urma: ricky james se antreneaza ca sa fie primul paraplegic care sa reuseasca un backflip cu motocicleta! aia o sa fie o treaba....

totus cred ca ar fi nerealist sa pretind ca oricine este in carucior cu rotile ar putea sa faca ce fac ei. e vorba acolo de multe lucruri, e vorba de experienta anterioara (baietii astia erau motociclisti si inainte de acident) e vorba de multa vointa, si, nu in ultimul rand, de a accepta ca din cauza controlului mai scazut ei se expun unor riscuri mai mari decat motociclistii obisnuiti.

No comments: